Frågor & Svar

Hur kan jag komma i kontakt med er?
Du når oss enkelt via vår kundtjänstDu kan antingen skicka ett mail till info@lundenstierna.se eller ringa till oss på
+46 739 91 34 82. Du kan även kontakta oss på Facebook.


Vad gör jag om jag tappar bort min retursedel?
Har du tappat bort antingen din retursedel, din returfrakthandling eller kanske båda två är det bara att kontakta vår kundtjänst info@lundenstierna.se för att få nytt.

Hur använder jag min rabattkod?
När du lagt de produkter du önskar att köpa i varukorgen och sedan går vidare till kassan finner du där en ruta som du skriver din rabattkod i. Du kommer då direkt att få ett nytt pris på de produkter du skall köpa.
I vanliga fall kan du inte kombinera din rabattkod med andra rabatter, och vid aktiva kampanjer med rabatter på hemsidan kommer fältet i kassan där man vanligtvis skriver i sin rabattkod vara borttagen.


Om din rabattkod inte fungerar kan det bero på att din rabattkod har gått ut. Kontrollera giltighetsdatumet som angivits när du fick rabattkoden.
Bör din rabattkod fungera är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst.


Hur betalar jag?
För att du skall känna att du kan betala på det sättet du vill erbjuder vi många olika betallösningar.

  • Kortbetalning: Du kan  betala med ditt visa eller mastercard. varorna skickas direkt efter din betalning och ingen extra avgift tas ut.
  • Direktbetalning: Du kan enkelt betala dina varor direkt i kassan med din internetbank via någon utav Sveriges banker Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea eller Danske Bank. Ingen extra avgift tas ut.
  • Faktura: När du betalar via Payson faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och om du vill betalar du först efter du fått hem dina varor. Ingen extra avgift tas ut.
  • Delbetalning: Du kan också välja att delbetala ditt köp räntefritt i 3-12 månader. Välj själv hur mycket som passar dig att betala i månaden. Ingen extra avgift tas ut.
  • Sms-betalning: När du är på språng och inte eller inte har möjlighet att betala med andra hjälpmedel kan smidigt betala med sms via MyWallet. Du godkänner köpet med en kod som skickas via SMS varpå köpet debiteras på den vanliga mobilräkningen (maxbelopp för SMS-betalning är 700 kr). Ingen extra avgift tas ut.
  • Paysonkonto: Är du en utav de tre miljoner personer som har ett paysonkonto kan du utan krångel med bankkontonummer betala direkt till vår e-postadress. Ingen extra avgift tas ut.

När kommer min beställning?
Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar, men kan variera beroende på vart i landet du bor.

Vart kan jag hämta ut mitt paket?
Paketet levereras alltid till närmaste Postnords serviceställe. Fyll i rätt postnummer då det är postnumret som styr vart ditt paket hamnar. Under leveransens gång kan du spåra paketet på postnord.se med ditt kollinummer, som du hittar i leveransmailet. Så snart paketet har anlänt till ditt serviceställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med giltig legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order. Viktigt att ditt namn överenskommer med din legitimation för att kunna hämta ut ditt paket.

Vad kostar frakten?
Hos oss handlar du alltid utan att behöva betala dyra fraktkostnader. Vi står alltid för denna kostnad, även vid returer.

Vad händer om jag inte kan eller vill hämta ut mitt paket?
För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar vi kunden en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss med kundreturen alternativt att du kontaktar oss och talar om att du inte har möjlighet att hämta ut paketet.

Kan jag ångra mitt köp?
Självklart kan du ångra ditt köp. Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss. Du skickar enkelt tillbaka returerna med hjälp utav retursedeln och returfrakthandlingen du fått tillsamans med dina produkter. Har du tappat bort någon utav dessa är det bara att höra av sig till vår kundtjänst för att få nytt info@lundenstierna.se.
Läs mer om att returnera i våra returvillkor.


Hur fungerar det med bytesrätt?
Du har alltid 30 dagars bytesrätt hos oss. Du skickar enkelt tillbaka de produkter du vill byta med hjälp utav retursedeln och returfrakthandlingen du fått tillsamans med dina produkter. Har du tappat bort någon utav dessa är det bara att höra av sig till vår kundtjänst för att få nytt info@lundenstierna.se.
Läs mer om att returnera i våra returvillkor.


Vad gör jag om jag inte är nöjd min vara eller om varan är trasig?
Du har alltid 3 års reklamationsrätt från den dag du fått din vara. Du skickar enkelt tillbaka returerna med hjälp utav retursedeln och returfrakthandlingen du fått tillsamans med dina varor. Har du tappat bort någon utav dessa är det bara att höra av sig till vår kundtjänst för att få nytt info@lundenstierna.se.
Läs mer om att returnera i våra returvillkor.